|
Тестові завдання для
моніторингу рівня знань |
|
|
з української мови
( 11 клас ) |
|
|
( зовнішнє тестування ) |
|
|
|
|
|
ЧАСТИНА № 1 |
|
|
1.
Вибрати ряд, у якому всі слова записано
правильно. |
|
|
А) Кисет, презентація, ліцензія, імміграція. |
|
|
Б) Гуманізм, кинжал,
скипидар, спирт. |
|
|
В) Шістнадцять, тьм’яний, престол, різьбяр. |
|
|
Г) Режим, Меріме, Сірія, Чилі. |
|
|
Д) Жюрі, Мадрид, Ніца, шифер. |
|
|
|
|
|
2.
Вибрати ряд, у якому всі слова – винятки. |
|
|
А) Стежка, неук, дзиґа, на-гора. |
|
|
Б) Ненька, суддя, хвастливий, село. |
|
|
В) Ванна, тьмяний, кістлявий, прірва. |
|
|
Г) Башкир, преподобний, різьбяр, розпис. |
|
|
Д) Натхнення, бриньчати, духмяний, веселка. |
|
|
|
|
|
3. Позначити
ряд, у якому всі слова слід писати через дефіс. |
|
|
А) Кисло/солодкий, двадцяти/п’яти/поверховий,
трьох/сотий, світло/рожевий. |
|
|
Б) Все/таки, будь/хто, на/гора, інженер/механік. |
|
|
В) Коли/небудь, будь/ласка, все/ж/таки, все/одно. |
|
|
Г) Сказав/таки, темно/зелений, по/друге, на/відмінно. |
|
|
Д) Чим/скоріш, віч/на/віч, повік/віків, по/заячи. |
|
|
|
|
|
4.
Позначити ряд, у якому допущено помилку. |
|
|
А) Навшпиньки, престол, до вподоби, позаочі. |
|
|
Б) Двічі, сам на сам, час від часу, ген-ген. |
|
|
В) Півтора, тонна, бриньчати, женьшень. |
|
|
Г) Попідтинню, шістнадцять, трьохсотий, тонна. |
|
|
Д) Рано-вранці, все-одно, пів’яблука, пів-Європи. |
|
|
|
|
|
5.
Визначити ряд, у якому всі слова пишуться з не окремо. |
|
|
А) Не/наш, не/спокій, не/до/речі, не/хотя. |
|
|
Б) Не/билиця, не/десять, не/втямки, не/ти. |
|
|
В) Не/думаючи, не/написав, не/може, не/абиякий. |
|
|
Г) Не/забуду, не/перший, не/з/руки, не/написавши. |
|
|
Д) Не/вдаха, не/з/неба, не/роба, не/кричить. |
|
|
|
|
|
6.
Визначити ряд, у якому в усіх словах слід
вставити апостроф. |
|
|
А) П…ятсот, св…ято, черв…як, сурм…яний. |
|
|
Б) Арф…яр, верб…я, бур…ян, м…яч. |
|
|
В) Духм…яний, тьм…яний, ін…єкція, б…юро. |
|
|
Г) Цв…ях, мавп…ячий, комп…ютер, ад…ютант. |
|
|
Д) Моркв…яний, В…ячеслав, в…янути, з…їзд. |
|
|
|
|
|
7.
Позначити ряд, у якому всі слова слід писати
з великої літери. |
|
|
А) (г)олосіївський (п)арк, (с)ело (н)ове (с)ело, (с)вято (у)країнської (м)ови. |
|
|
Б) (з)елені (с)вята, (б)іблія, (с)вятий (д)ух,
(у)ніверситет. |
|
|
В) (в)еликдень, (к)арпати, (ч)ервона (ш)апочка, (є)вропа. |
|
|
Г) (д)ніпро, (г)рінченків словник, (ш)експіровський
герой. |
|
|
Д) (д)ніпрова течія, (м)ічурін, (ч)орне море. |
|
|
|
|
|
8.
Вибрати ряд, у якому всі слова записані з
помилкою. |
|
|
А) Вінничина,
козаччина, ввесь, престол. |
|
|
Б) Геннадій, шаленний, духмяний, спідтишка. |
|
|
В) Приподобний, Аполон, іміграція, Сірія. |
|
|
Г) Німеччина, Алла, червоногарячий, тьм’яний. |
|
|
Д) Цв’ях, бриньчати, марево, баластний. |
|
|
|
|
|
9.
Позначити ряд, у якому всі слова належать до
іменників, які мають і однину і множину. |
|
|
А) Збори, яблуня, Одеса, Карпати. |
|
|
Б) Криниця, нога, борозна, льотчик. |
|
|
В) Окуляри, райдуга, місто, ніж. |
|
|
Г) Книжка, гроші, щипці, зима. |
|
|
Д) Молоко, граблі, квартира, сторож. |
|
|
|
|
|
10. Вказати ряд, у якому всі іменники мають у Р.в. однини
закінчення -а-, -я-. |
|
|
А) Тракторист, палець, грім, горобець. |
|
|
Б) Ясен, Новгород, сон, степ. |
|
|
В) Садочок, Буг, кришталь, стіл. |
|
|
Г) Хліб, вечір, дощ, Сибір. |
|
|
Д) Лікар, кит, катет, Париж. |
|
|
|
|
|
11. Яке речення
відповідає даній схемі: « П, - а. – П
» . |
|
|
А) Помилуйте йому ягнятко каже На світі я ще й году не
прожив. |
|
|
Б) Так бачу
ти усім тут добре надоїв Кіт Вовкові сказав Чого ж ти братику сюди і забігав? |
|
|
В) Його
непокоїло коли діти на питання яким ти хочеш вирости відповідали сміливим
хоробрим дужим. |
|
|
Г) Мамо питаю
то люди цвітуть? |
|
|
Д) Наші діти
вчив Макаренко це майбутні творці історії. |
|
|
|
|
|
12. Знайти речення із
вставною конструкцією. |
|
|
А) Мати плаче долю молить щоб пожалувала її дитятко. |
|
|
Б) Там батько плачучи з дітьми а ми малі були і голі не
витерпів лихої долі умер на панщині. |
|
|
В) Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени. |
|
|
Г) Книги морська глибина. |
|
|
Д) Без ворогів можна в світі як-небудь прожити. |
|
|
|
|
|
13.Вказати речення з однорідністю. |
|
|
А)
Наш обов’язок – сумлінно вчитися і
допомагати батькам. |
|
|
Б)
Довго на землі визрівають алмази, синок. |
|
|
В) Чисте небо не налягало на
гори ,і день обіцяв бути погідним. |
|
|
Г)
Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій. |
|
|
Д)
Минула буря – і сонце засяяло. |
|
|
14. Вказати речення, у якому допущена помилка у побудові. |
|
|
А)
Торік був уродив хліб, та як полили дощі, то позносило з гір половину снопів. |
|
|
Б) Не
можу зірвати квітку я , їй бо як людині, болить. |
|
|
В)
Певне, в світі ніхто живий без мрії не прожив. |
|
|
Г)
Надворі смеркало і сутеніло. |
|
|
15. Знайти речення, у якому допущено пунктуаційну
помилку. |
|
|
А) Троянди, гріючись на сонці
нескупім, нам серце радують відродженням своїм. |
|
|
Б) На
високій скелі ранньою добою кулею підбитий сокіл клекотав . |
|
|
В) Напевне це
й справді, не жінка, а саме літо, йде собі загородами лісами, і співаючи,
нахиляється до суничників і грибовищ. |
|
|
Г) Чим більше
слухаєш, тим більше хочеться чути. |
|
|
Д) Багато літ
перевернулось, води чимало утекло. |
|
|
16. Вказати речення, у якому правильно розставлені
розділові знаки. |
|
|
А)Оксані
радість, мати одрізала з полотна хустку, а порошком пофарбувала в червоний
колір. |
|
|
Б)Оксані –
радість: мати одрізала з полотна хустку, а порошком пофарбувала в червоний
колір. |
|
|
В) Оксані
радість; мати одрізала з полотна хустку а порошком пофарбувала в червоний
колір. |
|
|
Г) Оксані –
радість – мати одрізала з полотна
хустку, а порошком пофарбувала в червоний колір. |
|
|
Д) Оксані – радість, мати одрізала з полотна хустку, а
порошком пофарбувала в червоний колір. |
|
|
|
|
|
17. Вказати фразеологізм, якому відповідає
словосполучення: немає грошей |
|
|
А)В’янути
на пні. |
|
|
Б) Вітер у
кишенях гуде. |
|
|
В) Без зайвих
слів. |
|
|
Г) Укласти в
голову. |
|
|
Д) Здавати
позиції. |
|
|
18.Визначити правильне твердження. |
|
|
А)Фонетика вивчає правила правопису слів. |
|
|
Б)Фонетика
вивчає звуки мови. |
|
|
В)Іменник – це
службова частина мови. |
|
|
Г)Вигук у
реченні виконує роль присудка. |
|
|
Д) Морфологія –
наука про словниковий склад мови. |
|
|
|
|
|
19.Вказати ряд, у якому всі слова синоніми. |
|
|
А) Сміятися, реготати, радіти, шкіритися. |
|
|
Б)Тюпати,
шкандибати, чвалати, іти. |
|
|
В) Гудіти,
говорити, ляпати, кривитися. |
|
|
Г)Сяяти,
іскритися, сіяти ,мружитися. |
|
|
Д)Стукати,
грюкати, гепати, мекати. |
|
|
20.Знайти правильне твердження. |
|
|
А)У тлумачному словнику дається пояснення як правильно
писати слова. |
|
|
Б)Слова у
словнику розміщені за алфавітом. |
|
|
В) Речення –
найменша одиниця мови. |
|
|
Г)Синоніми – це
слова з протилежним значенням. |
|
|
Д) Роздум – це
стиль мовлення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|